خبر های امروز : 9
اجتماعی | - شماره خبر : 5317
1403-07-19 14:22 https://hormoz.ir/short/eRL2M
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:
بخشی از لطمات جبهه مقاومت از نفوذ است
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: امروز لطماتی که به جبهه مقاومت وارد می‌شود بخشی از آن به‌خاطر عوامل نفوذ است که رهبر معظم انقلاب بارها متذکر شدند که افرادی که در جبهه دشمن هستند نباید غفلت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، با بیان اینکه دشمن‌شناسی یکی از مصداق‌های آسیب‌شناسی اجتماعی است، اظهار کرد: به همین منظور شناخت دقیق دشمن به ما کمک خواهد کرد که در برابر و مصاف با دشمن موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه برخی نهج‌البلاغه امیر المومنین علی علیه‌السلام را به‌عنوان کتاب دشمن‌شناسی معرفی کرده‌اند، افزود: دشمن‌شناسی امروز یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها است و با طرح این پرسش که چرا باید دشمن را شناخت؟ و فلسفه آن آن‌قدر مهم است که امام علی علیه‌السلام بخش عمده کلمات خود را راجع به دشمن‌شناسی و ابعاد مختلف و ضرورت آن اختصاص می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: شناسایی خطرات و تهدیدات دشمن یکی از ضروریاتی است که بایستی در بحث دشمن‌شناسی موردتوجه قرار گیرد.

عبادی‌زاده ادامه داد: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللّوابس» کسی که زمان‌شناس، دشمن‌شناس باشد، مورد هجمه حوادث ناگهانی در برابر دشمن قرار نمی‌گیرد و دشمن‌شناس بودن باعث عدم غافلگیری خواهد بود.

وی اظهار کرد: امروز بخشی از آسیب‌های که متوجه جهان اسلام است ناشی از این است که نسبت به دشمن شناخت نداریم و دشمنی او را نمی‌دانیم و به همین سبب است که در خیلی از موارد جهان اسلام غافلگیر می‌شود.

پیشگیری خطر قبل از وقوع است

رئیس فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: باید خطرات را قبل از به وجود آمدن پیش‌بینی کرد و موضع و محل تجمع، دشمن را شناخت و بدانیم دشمن کجا را بمباران می‌کند و نکات آسیب‌پذیر او را شناسایی تا در مقابله با آن درمانده نشویم.

 عبادی‌زاده اضافه کرد: حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید «اگر کسی خودش را در برابر خطرات دشمن آماده کرد این انسان از خطرات ایمن خواهد بود» کسی که از قبل آماده شده و دشمن را شناخته و می‌داند در برابر دشمن چگونه رفتار کند و این گونه رفتار اثربخش است.

وی تصریح کرد: امام مجتبی علیه‌السلام در مسئله ضرورت دشمن‌شناسی و شناخت می‌فرماید «اگر شما با دشمن خود آشنا شوید این سرآغاز پیروزی امت اسلامی است» اگر دوست را از دشمن جدا کنیم و بدانیم چه کسی دوست و دشمن است می‌تواند مقدمه پیروزی امت اسلام شود.

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: دشمن توانایی و ضعف‌های را دارد و باید اینها را شناخت و هیچ‌گاه او را نباید دست‌کم گرفت و بدانیم از کدام نقطه به دشمن ضربه بزنیم و او را غافلگیر کرد، امروز مفهوم دشمن‌شناسی یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن پرداخت و امیر الم و من ین علیه‌السلام بارها در کلمات نورانی نهج‌البلاغه در خطبه ها و نامه‌ها وقتی می‌خواهد جامعه را بیدار کند متذکر می‌شوند که از دشمن غافلگیر نباشید و گروه‌های مختلف آن را بشناسید.

عبادی‌زاده یادآور شد: امیر المومنین علیه‌السلام خودش با سه نوع دشمن مواجهه بود، نخست جاه‌طلبان و زراندوزان که به دنبال منافع شخصی خودشان وارد دشمنی با امیر المومنین (ع) شدند و جریان جمل همین بود که انسان‌های دنیاطلب که تشنه دنیا بودند در مقابل حضرت قرار گرفتند. 

وی دومین گروه که امیر المومنین علیه‌السلام با آنان مواجه بود ستمگران و ظالمان و قدرت‌مدارانی بودند که در صفین با پیشینه و عقبه تاریک گذشته خود در مقابل حضرت ایستادند، ادامه داد: آنها زیر پرچم لات و منات و عزات در مقابل رسول اسلام صف‌آرایی کردند شعار خودشان زنده‌باد حبل و اسم بت‌های خود می‌آوردند و همان‌ها آمدند زیر لوای اسلام و بنام اسلام ضربه‌زدن به آن، امیرالمؤمنین می‌شناسند و می‌داند که منشأ و سرچشمه این دشمنی چه بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: گروه سوم که همیشه در مقابل جبهه حق قرار داشتند کوته‌فکران و خوش مقدسان که بنام دین و قرآن و اسلام و ذکر خدا بر علیه ولی خدا قیام کردند و از مسجد علیه مسجد استفاده می‌کردند و اینها کج‌سلیقه‌های بودند که مارقین از آنها یاد شده که خوارج نهروان از این دسته بودند.

عبادی‌زاده عنوان کرد: فکر نکنیم که دشمن همیشه در یک لباس و یک‌رنگ در مقابل ما قرار می‌گیرد؛ بلکه دشمن لباس خود را عوض می‌کند و در لباس دین علیه دین شمشیر می‌زند و زیر لوای اسلام بر علیه اش شمشیر می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: ما در برابر جبهه کفر از صهیونیست‌ها و آمریکا و کفار تکلیفمان روشن است؛ اما ما نباید از مارهای خوش‌خط‌وخال که در دل امت اسلامی نفوذ کردند و به اسلام و قرآن ضربه می‌زنند غفلت کنیم که در طول تاریخ اندک نبوده‌اند امروز لطماتی که به جبهه مقاومت وارد می‌شود بخشی از عوامل نفوذ است که رهبر معظم انقلاب بارها متذکر شدند که افرادی که در جبهه دشمن هستند نباید غفلت کنیم.

انتهای خبر/

نظرات