حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/06/03 | 2024/08/24

Logo

اسکان ۱۷۰۰ زائر در موکب قمر بنی‌هاشم (ع)
مدیر موکب قمر بنی‌هاشم (ع) میناب عنوان کرد:

اسکان ۱۷۰۰ زائر در موکب قمر بنی‌هاشم (ع)

مدیر موکب قمر بنی‌هاشم (ع) میناب گفت: در طول شبانه‌روز یک هزار و ۷۰۰ نفر از زائران در این موکب اسکان داده می‌شوند و چهار خیمه برای اسکان خواهر و برادر و یک خیمه برای کارهای فرهنگی و نماز‌خانه در نظر گرفته‌ایم.

سید مجتبی موسوی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: موکب قمر بنی‌هاشم شهرستان میناب برای هشتمین سال در کربلای معلی در عمود ۱۳۲۵ در حال فعالیت است.

وی عنوان کرد: خدا را شاکریم که در طول شبانه‌روز یک هزار و ۷۰۰ نفر از زائران در این موکب اسکان داده می‌شوند و چهار خیمه برای اسکان خواهر و برادر و یک خیمه برای کارهای فرهنگی و نماز‌خانه در نظر گرفته‌ایم که شب‌ها در این نمازخانه زائران نیز به استراحت می‌پردازند.

 مدیر موکب قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان میناب در کربلای معلی بیان کرد: روزانه ۶ هزار پرس غذا توسط خادمان آشپز طبخ می‌شود و بین زائران حسینی توزیع می‌شود.

موسوی با بیان اینکه ۷۰ نفر از پرسنل بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب در این موکب خدمت‌رسانی پزشکی انجام می‌دهند، تصریح کرد: ویزیت رایگان توسط پزشک صورت می‌گیرد و در صورت نیاز به دارو، دارو نیز به صورت رایگان به مراجعه کنندگان داده می‌شود.

وی مطرح کرد: در موکب قمر بنی‌هاشم میناب که در سال گذشته یک یونیت دندان‌پزشکی قرار داشت در سال جاری دو دندان‌پزشک در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند.

مدیر موکب قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان میناب در کربلای معلی با اشاره به راه‌اندازی کارهای خدماتی در موکب بیان کرد: خیاطی و آبدارخانه در قسمت خواهران راه‌اندازی شده است.

موسوی افزود: رختشوی‌خانه موکب با قرارگیری ۶ دستگاه ماشین لباس‌شویی در حال خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله است.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات مذهبی در این موکب گفت: سینه‌زنی و مداحی سنتی در موکب برگزار می‌شود؛ همچنین مداحان بزرگ به خواندن روضه و مداحی می‌پردازند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از