خبر های امروز : 11
سیاسی | - شماره خبر : 5495
1403-08-04 15:45 https://hormoz.ir/short/eqrOy
امام جمعه بوموسی:
کشورهای اروپایی‌ها صلاحیت اظهارنظر در مورد ایران را ندارند
امام جمعه جزیره بوموسی با اشاره به تاریخ استعماری اروپا، گفت: این کشورها صلاحیت ندارند در مورد تمامیت ارضی ایران اظهارنظر کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمز، حجت‌الاسلام جاودان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با انتقاد شدید از یاوه‌گویی‌های کشورهای اروپایی در خصوص جزایر سه گانه، رزمایش اخیر نیروهای مسلح در این منطقه را پاسخی قاطع به این ادعاهای بی‌اساس دانست. 

وی ضمن تأکید بر تمامیت ارضی ایران، به مشکلات زیرساختی جزیره از جمله ضعف در ارتباطات و مشکلات تردد اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولین و تسریع در رفع این مشکلات شد.

خطیب جمعه بوموسی با اشاره به حضور برخی مسئولین در جزیره، از عدم تحقق وعده‌های آن‌ها ابراز تأسف کرد و گفت: مشکلات ارتباطی و ایرادات آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در جزیره بوموسی برطرف شود.

جاودان همچنین به بیانیه‌های کشورهای اروپایی در خصوص جزایر سه گانه واکنش نشان داد و گفت: این کشورهای ستمگر، خونخوار و مستکبر اروپایی که ۴۰۰ الی ۵۰۰ سال اخیر خودشان را با اشغالگری سپری کرده‌و ما را مثل خودشان می‌دانند.

وی با اشاره به تاریخ استعماری اروپا، گفت: این کشورها صلاحیت ندارند در مورد تمامیت ارضی ایران اظهارنظر کنند.

امام جمعه بوموسی در پایان خطبه‌های خود، به شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس یادآور شد: صدام آرزوی به دست آوردن یک وجب از خاک ایران را به گور برد، به این شیخ‌نشین‌ها هشدار می‌دهم شما هم این آرزو را قطعاً به گور خواهید برد.

جاودان همچنین بر آمادگی نیروهای مسلح ایران برای دفاع از تمامیت ارضی کشور تأکید کرد.

انتهای خبر/

نظرات